Trh zařízení pro chytrou domácnost v EMEA se v druhém pololetí dočká oživení

DomůByznys

Trh zařízení pro chytrou domácnost v EMEA se v druhém pololetí dočká oživení

Trh ve druhém kvartálu poklesl o 7,2 %, v regionu CEE se smrštil bezmála o pětinu. I díky uvádění nových produktů by však prodej zařízení pro chytrou domácnost měl do roku 2024 růst dvouciferným tempem.

HP uvedlo flexibilní hardware nástroje: All-in-one počítač a monitory
Andrej Jenčo na pozici Business Intelligence Team Lead v Millennium
Ondřej Říha: Využití a budoucnost bankovní identity
AI konference: Umělá inteligence není hrozba

Trh ve druhém kvartálu poklesl o 7,2 %, v regionu CEE se smrštil bezmála o pětinu. Informovala o tom analytická společnost IDC, podle které by ale i díky uvádění nových produktů měl prodej zařízení pro chytrou domácnost do roku 2024 růst dvouciferným tempem.

Společnost IDC informuje, že trh zařízení pro chytrou domácnost v regionu EMEA ve druhém čtvrtletí oslabil o 7,2 % na necelých 20,3 milionu prodaných kusů. Analytici nicméně zachovávají optimismus a věří, že poptávka v druhé polovině roku poroste.

Meziroční pokles vykázaly téměř všechny kategorie,“ říká Antonio Arantes z IDC. „Spotřebitelé neměli kvůli odložení významných sportovních událostí motivaci kupovat nové chytré televizory, což zapříčinilo dvouciferný pokles prodejů v této kategorii.“

Trh ve střední a východní Evropě se ve sledovaném období propadl dokonce o 19,5 %. Přesto analytická společnost odhaduje, že trh se zařízeními pro chytrou domácnost v regionu EMEA poroste do roku 2024 v průměru o 16,19 % ročně.

Za oživením v druhé polovině letošního roku budou podle Arantese stát zejména nové produkty uvedené Googlem a Amazonem. Pozitivní vliv by také měly mít silné prodejní akce v čele s Black Friday a Amazon Prime Day.

Očekáváme, že kategorie chytrých televizorů v dlouhodobém horizontu poroste,“ komentuje Jan Přenosil z IDC. „Pozitivní vliv na poptávku v CEE bude mít zejména lepší kvalita zobrazení a integrace se streamovacími platformami.

Zájem o chytré reproduktory neoslabuje

Prodej zařízení pro video zábavu ve druhém kvartálu klesly o 12,1 % a zůstaly pod hranicí 11 milionů prodaných jednotek. Naopak kategorie chytrých reproduktorů vykázala nárůst o 8,9 %; devět z deseti prodaných zařízení je značky Amazon nebo Google.

Kategorie chytrého osvětlení, zařízení pro zabezpečení domácnosti a termostatů naopak zaznamenala nejvýraznější meziroční propad, a to o 13,7 % na 3,9 milionu prodaných zařízení.

Z hlediska jednotlivých výrobců se v čele evropského žebříčku umístil Amazon, jenž vyrostl o silných 17,1 %. Druhý Google naopak stagnoval při 0,2% růstu. Oba výrobci meziročně zvýšili svůj tržní podíl na 19,4 %, resp. 17,2 %.

Ostatní výrobci pak silně ztráceli. Samsung na třetí příčce vykázal 27,4% propad, prodeje LG meziročně klesly o 18,4 % a Sony o 27,2 %. Zbývající výrobci ve druhém čtvrtletí 2020 oslabili v průměru o 8,9 %.

Tabulka 1 – Top 5 výrobců v Evropě 2Q20 (miliony kusů)

Výrobce Prodej 2Q20 Podíl 2Q20 Prodej 2Q19 Podíl 2Q19 Meziroč. změna
1. Amazon 3,937 19,4 % 3,363 15,3 % 17,1 %
2. Google 3,486 17,2 % 3,480 15,8 % 0,2 %
3. Samsung 2,084 10,3 % 2,872 13,0 % -27,4 %
4. LG 1,736 8,6 % 2,127 9,7 % -18,4 %
5. Sony 0,867 4,3 % 1,191 5,4 % -27,2 %
ostatní 8,177 40,2 % 8,976 40,8 % -8,9 %
Celkem 20,287 100,0 % 22,009 100,0 % -7,2 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Prognóza vývoje prodeje podle typu zařízení (miliony kusů)

Kategorie Prodej 2020  Podíl 2020 Prodej 2024 Podíl 2024 CAGR 

’20-’24

video 58,652 52,7 % 80,561 39,8 % 8,26 %
audio 26,284 23,6 % 47,180 23,3 % 15,75 %
osvětlení 7,205 6,5 % 33,546 16,6 % 46,89 %
zabezpečení 11,414 10,3 % 24,225 11,9 % 20,70 %
termostaty 2,885 2,6 % 6,643 3,3 % 23,19 %
ostatní 4,758 4,3 % 10,474 5,1 % 21,80 %
Celkem 111,198 100,0 % 202,629 100,0 % 16,19 %

Zdroj: IDC, https://channelworld.cz/analyzy/idc-trh-zarizeni-pro-chytrou-domacnost-v-emea-se-v-druhem-pololeti-docka-oziveni-25352

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0