Cestovní platforma Omio loni vyrostla téměř dvojnásobně, zaměřila se i na trajekty

DomůByznys

Cestovní platforma Omio loni vyrostla téměř dvojnásobně, zaměřila se i na trajekty

Cestovní platforma Omio loni vyrostla téměř dvojnásobně a letos zažívá další silnou sezonu. Proto Omio představilo novou prezidentku pro B2C segment, Veronicu Diquattro.

E-commerce v ČR: V roce 2020 dosáhla hodnota online prodeje 196 miliard Kč
Módní rozcestník Glami kupuje italské Stileo, e-shopům přivedou 500.000 zakázek za měsíc
eSport v Česku roste. Pandemie přilákala 41 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} nových uživatelů
Aukro spoluprací s webem Podvod na bazaru lépe ověří nakupující

Cestovní platforma Omio loni vyrostla téměř dvojnásobně a letos zažívá další silnou sezonu. Proto Omio představilo novou prezidentku pro B2C segment, Veronicu Diquattro.

Na starosti má řízení růstu obratu a vztahy s dopravci. Omio dnes uživatelům na jednom místě nabízí autobusové, vlakové a letecké spoje více než 1 000 dopravců ve 37 zemích světa. Nyní mohou cestující skrz Omio hledat a kupovat vlakové jízdenky i ve Finsku, kde Omio integrovalo největšího státního železničního dopravce VR.

V posledních letech se platforma zaměřuje také na trajekty ve Středozemním moři, kolem Velké Británie a nyní dělá velké pokroky rovněž ve Skandinávii. V pozemní dopravě Omio rozšiřuje svůj záběr i ve střední a východní Evropě. Jedním z velkých faktorů růstu platformy jsou také B2B prodeje jízdenek, u kterých Omio očekává, že za tento rok dosáhnou meziročně až dvojnásobku.

„V posledním roce jsme udělali velké pokroky ve svých B2B aktivitách. Jednou z nich je také partnerství s Uberem, kterého se z velké části podařilo dosáhnout zásluhou naší rychle rostoucí pražské kanceláře. Celkově nám příjmy z B2B v porovnání se stavem před pandemií vyrostly až 40krát. Omio ale stále zůstává především platformou pro cestující, kteří u nás chtějí jednoduše nakupovat jízdenky a letenky.
A takových cestujících je stále více. Proto jsme se rozhodli pro náš B2C segment vyčlenit nového lídra, který bude mít na starosti další rozšiřování naší nabídky pro cestovatele,“ komentuje příchod nové posily Tomáš Vocetka, Chief Technology Officer, který řídí vývojářské týmy v Praze a Berlíně.

Veronica Diquattro do Omio přináší zkušenosti s obchodní strategií a řízením financí z mezinárodních technologických společností. Zastávala pozice CRO pro Evropu a následně CEO pro globální trhy ve sportovní streamovací službě DAZN. Zkušenosti získala také na seniorních manažerských pozicích ve Spotify a Googlu. V roce 2019 se umístila v italském žebříčku padesáti nejvlivnějších žen v technologiích a inovacích. Diquattro je aktivní i v dalších projektech, například v investorské komunitě Angels4Women.

„Připojila jsem se k Omio kvůli obrovskému potenciálu pro další růst a šanci vyřešit další naléhavou potřebu běžného člověka. Jsem nadšená cestovatelka, která žila i batůžkovala v zahraničí, až příliš dobře tedy znám problém, který Omio řeší. To mě motivuje přinést do cestovního odvětví skutečnou změnu a nabídnout uživatelům řešení, které jim na cestách opravdu pomůže,“ komentuje svůj příchod do Omio nová prezidentka pro B2C Diquattro.

Vize Omio spojit celý svět a jeho dopravce do jedné aplikace byla od počátku ambiciózní. Zatímco letecká doprava má centralizované systémy s daty o všech letech, pozemní doprava je pravým opakem. Omio proto musí vyjednávat smlouvy s dopravci a získávat od nich informace individuálně. Navzdory tomu za deset let své existence zvládlo vyjednat smlouvy s více než tisícem dopravců a partnerů, přičemž další stovky má rozjednané.

„Integrace dopravních spojů na jednu platformu je už tak náročná po technické stránce. Někteří dopravci používají etablované systémy, někteří ty nejnovější. Díky našemu talentovanému týmu jsou už pro nás takové nástrahy hračkou. Skutečnou překážkou je dojednávání smluv, které se může protáhnout i na několik let,“ odhaluje pozadí byznysu Vocetka. To však Omio neodrazuje od další expanze. „Chceme cestovatelům nabízet skutečně multimodální službu, takže další metou se pro nás staly trajekty, které přinášejí mnoho specifik, jako je například přeprava vozů. Online objednávání trajektových spojů navíc často zaostává za standardem ostatních dopravních módů,“ vysvětluje Vocetka.

Na Omio je dnes přes 100 trajektových dopravců, zejména kolem Itálie, Španělska, Velké Británie a Skandinávie, kde se nacházejí některé z nejrušnějších trajektových cest na světě. Například na trajektech mezi Helsinkami a Tallinnem se ročně sveze přes 8 milionů lidí. Za poslední tři roky Omio integrovalo většinu velkých dopravců jako Finn Lines, Viking Lines, Eckero Lines, Tallink Silja, Fjord Line nebo TT Line.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 1