Lidé na domovské stránce Seznam.cz stráví denně kolem dvaceti minut.
Lidé na domovské stránce Seznam.cz stráví denně kolem dvaceti minut a na Zboží.cz nakupují hlavně mobilní telefony.
Novinky.cz, Email, Seznam Zprávy, Super.cz, Sport.cz nebo Vyhledávání. Tyto služby české internetové jedničky Seznam.cz konzumují uživatelé v rámci domovské stránky ze všech nejvíce. A že je obsah opravdu zajímá, dokazují čísla ‒ v průměru ji totiž během letních prázdnin denně navštíví přes tři miliony uživatelů a ti zde stráví necelých dvacet minut svého času. Nejnavštěvovanějším místem je tzv. nekonečný feed článků, kde mezi nejčtenější témata za uplynulý rok patří zdravotnictví a známé osobnosti ze světa celebrit. Nejaktivnějšími online surfaři jsou lidé ze Středočeského kraje, následuje Praha a trojici uzavírá Moravskoslezský kraj.
Návštěvnost domovské stránky je v porovnání s rokem 2019, tedy dobou před vypuknutím pandemie koronaviru, aktuálně vyšší o 37 procent. Důvodem je mimo jiné fakt, že se výrazná část populace naučila „žít online“, ať už se to týká konzumace obsahu nebo online nakupování. Z pohledu sociodemografických dat v návaznosti na návštěvnost ekosystému Seznam.cz je poměr ženy versus muži téměř vyrovnaný a nejsilnější věková hranice začíná u skupiny lidí 45+.
Kdy být online v roce 2022? Na začátku týdne!
„Z detailního pohledu na naše data jsme vypozorovali pokračování trendu, kdy jsou z pohledu návštěvnosti dlouhodobě nejsilnějšími dny pondělí a úterý,“ říká Jana Pačísková, datová analytička ve společnosti Seznam.cz, a dodává, že nejexponovanější čas, kdy na Seznam lidé chodí načerpat informace, je mezi 8. a 10. ranní a poté ve večerních hodinách, kdy je na domovské stránce opravdu živo.
Lidé na Seznamu čtou informace převážně o zdravotnictví a VIP osobnostech
„Aktuálně máme téměř 390 webových stránek, ze kterých je do služby Seznam.cz Newsfeed denně doručeno na 3 000 článků a z těch zhruba 90 procent publikujeme. Míra prokliků se dlouhodobě drží mezi 5,5 až 6,5 miliony denně. V první polovině letošního roku křivka výrazně vzrostla koncem února, kdy začala ruská invaze na Ukrajinu. V tu chvíli denní počet kliků stoupl až k 8,5 milionům,“ říká Tereza Strnadová, šéfeditorka domovské stránky Seznam.cz.
Kromě války na Ukrajině a zpravodajských textů reflektujících aktuální události, například o pandemii koronaviru nebo politickém dění, se uživatelé české internetové jedničky na domovské stránce dlouhodobě zajímají o témata týkající se zajímavostí ze světa osobností a celebrit a zdravotnická témata.
U Čechů dlouhodobě dominují nákupy mobilů
Nejaktivnějšími konzumenty nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz jsou lidé ze Středočeského, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. „Bez ohledu na to, jestli se podíváme na dobu před nebo po vypuknutí pandemie koronaviru, na první příčce se v nabídkách podle kategorií dlouhodobě drží mobilní telefony,“ upřesňuje Jana Pačísková. Zajímavý je pohled na další příčky, kdy na třetím místě jsou aktuálně krbová kamna, o která výrazně vzrostl zájem už od letošního jara, a to téměř dvojnásobně oproti minulému roku, což zjevně odráží obavy Čechů z energetické krize. Naopak v letech od roku 2019 do 2021 dominovaly kategorie jako sport, kultura nebo zábava.
KOMENTÁŘE