Pilulka.cz chce řešit faktury bez jakýchkoliv papírů

DomůByznys

Pilulka.cz chce řešit faktury bez jakýchkoliv papírů

Pilulka.cz chce řešit fakturaci elektronicky - plán přejít na e-fakturaci hodlá uskutečnit v následujících měsících.

Cestovní platforma Omio loni vyrostla téměř dvojnásobně, zaměřila se i na trajekty
Salesforce: online prodeje v předvánoční sezóně dosáhnou 1 bilion USD
Alza.cz loni dosáhla obratu přes 37 miliard korun
Pilulka v Česku utržila 1,3 miliardy, v online prodeji vyrostla o 57 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762}

Ambiciózním záměrem řešit obchodní procesy objednávek a fakturace se prezentovala online lékarna Pilulka.cz.

Pilulka.cz posiluje svojí tržní pozici i díky důsledkům koronavirové krize, kdy se nákupní chování lidí přesunuje do internetového prostředí. Firma tento týden mimo jiné oznámila posílení své pozic v Rumunsku, kde vykoupila 30{94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} podíl od minoritních akcionářů.

Nyní silný hráč na farmaceutickém trhu chce uskutečnit odvážný plán zcela odstranit papírové doklady jako jsou objednávky nebo faktury. Pilulka.cz tohoto cíle dosahuje zavedením elektronické výměny dokladů EDI a PDK a postupným zapojováním svých dodavatelů. Už teď má zapojených 90 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} obchodních partnerů, brzy chce mít úplně všechny.

Pilulka spolupracuje s 1 500 dodavateli a každý měsíc si s nimi vymění tisíce dokladů. Aby s tím měla co nejméně starostí, hodlá zpracovávání těchto dokladů kompletně elektronizovat a z velké části automatizovat. S tím jí pomáhají standardy pro elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK.

„PDK je na farmaceutickém trhu dlouho etablované. Historicky ho používají nemocnice, lékárny a dodavatelé léčiv, takže jsme ho museli zavést také. Jelikož ale prodáváme i drogerii, kosmetiku nebo výživové doplňky, zavedli jsme navíc EDI. To je univerzálnější, funguje ve všech segmentech a hlavně se používá v zahraničí, takže nám umožňuje elektronicky komunikovat také se zahraničními dodavateli,“ říká provozní ředitel Pilulky, Michal Hanáček.

Doklady přes EDI nebo PDK se posílají ve standardizované, zdánlivě nečitelné podobě. Firmy si tímto způsobem nejčastěji vyměňují objednávky, dodací listy, příjemky nebo faktury. Jelikož na sebe tyto doklady logicky navazují, existují mezi nimi vazby, které umožňují automatické zpracování a kontroly.

Zdroj: SystemOnline.cz

 

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0