Alza.cz loni dosáhla obratu přes 37 miliard korun

DomůByznys

Alza.cz loni dosáhla obratu přes 37 miliard korun

Česká e-commerce jednička Alza dosáhla v loňském roce obratu 37,339 miliard korun, což meziročně představuje růst o 28 %.

Rohlík bude rozvážet nákupy do AlzaBoxů
Alza.cz investuje miliardu korun do robotizace skladu u Prahy
Jiří Ponrt z Alzy novým CFO v Pale Fire Capital
Alza pilotně spustila zvukové pokyny u AlzaBoxů

Česká e-commerce jednička Alza dosáhla v loňském roce obratu 37,339 miliard korun, což meziročně představuje růst o 28 %.

V Česku e-shop vyrostl o 24 %, v rámci evropského byznysu firma vyrostla dokonce o 56 %. Na Slovensku Alza rostla o 36 %, kde stejně jako v Česku e-shop navázal spolupráci s Liftagem. V Maďarsku měla firma 2 miliony zákazníků a vyrostla o 27 %., přičemž 2/3 objednávek firma dodávala okamžitě k odběru. Celkem e-shop provozuje už 800 Alzaboxů.

15 samostatných segmentů produktů Alzy dosáhlo miliardových obratů. Jde o segmenty Audio a video, Beauty a drogerie, Hobby a zahrada, Hračky, Nositelná elektronika, Počítačové komponenty, Služby, Sport, Tiskárny a spotřební materiál a Televize. Segment Bilé elektro dosáhl dokonce více než dvoumiliardového obratu. Do skupiny s více než třímiliardovým obratem pak spadaly Malé domácí spotřebiče, Mobilní telefony, Notebooky a IT příslušenství.

Nejvyššího procentuálního růstu dosáhly Alza poukazy, Drogerie, Hobby a zahrada a Kancelářské potřeby. V absolutních číslech pak nejvíce rostly segmenty Bílé elektro, Hobby a zahrada, Malé domácí spotřebiče a Notebooky. Přesná čísla ale firma nesdělila.

E-shop loni domluvil spolupráci s Liftago, které pro Alzu dopravilo přes 100 tisíc objednávek ,přičemž nejrychlejší doručení trvalo 24 minut. Firma také o více než 50 % navýšila skladové kapacity a AlzaExpres převezla většinu XL balíčků.

Šéf Alzy Tomáš Havryluk také na tiskové konferenci shrnul, jak zareagovala na krizi kvůli pandemie koronaviru. Vedení firmy přešlo kompletně na online provoz, zavedlo krizové šablony řízení, vytvořilo plán „aktivních záloh“ a SWAT tým pro řízení provozů. Alza zřídila i covid tým pro kanceláře i provozní oddělení, které provádělo interní trasování a komunikovalo aktuální nařízení vlády. „Hodně se nám osvědčilo vyzvedávání přes mobilní aplikaci, což je mezi zákazníky oblíbená forma a zároveň pomáhá mírnit fronty,“ řekl Havryluk.

„Sezóna 2020 byla jedna z nejtěžších sezón v Alze. Poslední takto těžká sezóna byla v roce 2015. A bylo to těžké nejen pro Alzu, ale pro celou e-commerce,“ řekl Havryluk.

Zdroj: Lupa.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0