Platforma Nelisa přináší do Česka trend programatické reklamy v oblasti náboru zaměstnanců. Dává si za cíl sehnat klientům ty nejvhodnější uchazeče díky skloubení programatické reklamy a umělé inteligence.
Platforma Nelisa přináší do Česka trend programatické reklamy v oblasti náboru zaměstnanců. Dává si za cíl sehnat klientům ty nejvhodnější uchazeče díky skloubení programatické reklamy a umělé inteligence.
S pomocí pokročilých algoritmů a datové analýzy náborářům zajišťuje výrazně nižší náklady na kandidáta a šetří čas. Od jejího založení v roce 2021 Nelisu využilo více než 700 firem a v tržbách roste v průměru o 70 % ročně. Mezi nejznámější tuzemské klienty patří PPF banka, TV Nova, Airbank nebo Škoda Group. Ze zahraničí pak vkládá důvěru v Nelisu například Procter & Gamble či Heidelberg Materials.
„Programatické inzerování umožňuje efektivnější a cílenější oslovování pasivních kandidátů, kteří často představují vysoce kvalifikované talenty, jež by jinak mohly zůstat nepovšimnuty. Tento přístup nejenže šetří čas náborářů, ale také zvyšuje pravděpodobnost obsazení pozic vhodnými kandidáty rychleji a efektivněji,“ říká Jan Paulas, CEO a spoluzakladatel platformy Nelisa.
Nelisa se svou službou náboru na klíč na český trh přináší zaměření na pasivního kandidáta. Nejedná se tedy o klasické vyvěšení inzerátu na pracovní portál, ale aktivní marketingovou kampaň, která vyhledává potenciální talenty v online prostředí tam, kde skutečně tráví svůj čas. Ať už se jedná o personalizovanou reklamu na sociální síti, nebo skrze bannery na webu, Nelisa se díky programatické reklamní kampani dokáže zaměřit na ty nejrelevantnější kandidáty.
Ti na inzerovanou pozici kliknou a dostanou se rovnou na portál vytvořený pouze pro danou nabídku, kde se dozvědí všechny důležité informace, a mohou se rovnou přihlásit do výběrového řízení. Mohou se rovněž prokliknout na firemní profil inzerujícího klienta, kde se dočtou detaily o firmě a vidí všechny otevřené pozice, které zrovna firma poptává. Nehrozí ale, že kandidát zabrousí do nabídek konkurenčních firem, jak je to běžné u klasické inzerce.
„Náš systém pro automatické nakupování inzertních prostorů a vyhodnocování efektivity kampaní je více než jen technologie – je to vizionářský krok směrem k definování nových standardů v oblasti recruitmentu. Umožňuje nám přinášet naše služby na nové trhy a zároveň zvyšovat relevanci kandidátů, které svým klientům nabízíme,“ říká Martin Mička, CTO Nelisy.
Pro personalisty využívání Nelisy znamená výrazné ulehčení práce a zároveň snížení nákladů na nábor. Nemusejí se starat o umístění a optimalizaci svých inzerátů – Nelisa zajišťuje, že jsou inzeráty v online prostoru efektivně distribuovány. Pokud by firma chtěla dosáhnout srovnatelných výsledků samostatně, vyžadovalo by to správu všech reklamních účtů, hlubokou znalost trhu, tým odborníků od grafiků po copywritery a složitý sběr dat pro účinné vyhodnocování kampaní. Nelisa poskytuje tyto služby za zlomek obvyklých nákladů a času, což firmám ušetří značné prostředky na náborové procesy.
Platforma odolává překážkám posledních let
Za dobu jejího fungování na trhu Nelisu využilo přes 700 firem. Mezi ně patří například skupina PPF, TV Nova, Air Bank nebo americká Procter & Gamble.
„Partnery pro spolupráci si v Air Bank pečlivě vybíráme – naše požadavky jsou totiž poměrně obsáhlé, Nelisa nám perfektně pomáhá s cílením online kampaní, takže jsme nadšeni z přílivu adekvátních kandidátů z dalších zdrojů. Ceníme si otevřené komunikace a přátelského přístupu při onboardingu,“ pochvaluje si Klára Brousilová, HR specialistka z Air bank.
Navzdory globálnímu trendu poklesu náborových aktivit v minulých letech, které byly mimo jiné způsobeny hromadným propouštěním nebo zmrazením stavů, Nelisa v tržbách roste v průměru o 70 % ročně. To podtrhuje i fakt, že v roce 2023 realizovala pro své zákazníky 3 338 náborových kampaní, což je meziroční nárůst o 125 %.
KOMENTÁŘE