Tržby LG v prvním čtvrtletí roku činily 325,9 miliard Kč

DomůByznys

Tržby LG v prvním čtvrtletí roku činily 325,9 miliard Kč

Společnost LG Electronics Inc. (LG) oznámila příjmy v prvním čtvrtletí 2023 ve výši 20,4 bilionů KRW (325,9 miliard Kč/13,8 miliard EUR), což představuje druhý nejvyšší výnos za první čtvrtletí s provozním ziskem 1,5 bilionu KRW (23,9 miliard Kč/1,02 miliardy EUR).

ESET: Nejvážnější hrozbou zůstal spyware, cílí na hesla
Český servis se přejmenovává na iBusiness Thein
Průzkum: 70 {94956223523e30c8113a3a8d6a5ce4812a2cbdf57d9d14e19ce953758f5ce762} podniků neefektivitou práce s daty neinovuje
Tržní hodnota Microsoftu poprvé překročila tři biliony dolarů

Společnost LG Electronics Inc. (LG) oznámila příjmy v prvním čtvrtletí 2023 ve výši 20,4 bilionů KRW (325,9 miliard Kč/13,8 miliard EUR), což představuje druhý nejvyšší výnos za první čtvrtletí s provozním ziskem 1,5 bilionu KRW (23,9 miliard Kč/1,02 miliardy EUR).

Rekordní tržby odrážejí kroky společnosti směrem k zásadnímu zlepšení obchodní struktury a provozní efektivity, zatímco ziskovost byla ovlivněna náročnými globálními ekonomickými podmínkami.

Obchodní struktura společnosti se také zásadně zlepšila díky neustále se rozšiřujícímu segmentu B2B a nehardwarovým obchodním oblastem, jako je obsah a služby, které dosáhly významného růstu.

Společnost LG Home Appliance & Air Solution vykázala v prvním kvartálu tržby ve výši 8,02 bilionu KRW (128 miliard Kč/5,4 miliardy EUR) s provozním ziskem 1,02 bilionu KRW (16,3 miliard Kč/693 milionů EUR). Tato obchodní jednotka zároveň zaznamenala nejvyšší výnosy za první čtvrtletí, přičemž provozní zisk poprvé přesáhl hodnotu 1 bilionu KRW (15,9 miliardy Kč/679 milionu EUR). Pokračující růst byl z velké části podpořen rychlou expanzí B2B segmentu a prodeji energeticky účinných produktů jako jsou tepelná čerpadla či systémy pro akumulaci energie.

Špičková řešení společnosti LG na poli vytápění, ventilace a klimatizace (HVAC) přináší domácnostem i firmám vysoký výkon a energetickou účinnost, které odráží současné trendy evropského trhu založené na přísnějších ekologických předpisech. Společnost se zaměřuje na udržení konkurenceschopnosti svých prémiových spotřebičů a také posílení produktové řady dostupných produktů v reakci na polarizaci poptávky na trhu, spolu s řízením struktury nákladů za účelem vyšší ziskovosti. Část společnosti zaměřená na prodej spotřebičů očekává pokračující růst díky zaměření na rostoucí B2B segment a zrychlení segmentu služeb včetně služeb pro pronájem a pečovatelství, který za posledních 5 let dosáhl v Jižní Koreji průměrného ročního růstu 30 procent.

Společnost LG Home Entertainment vykázala tržby za první čtvrtletí ve výší 3,36 bilionu KRW (53,6 miliardy Kč/2,28 miliardy EUR) s provozním ziskem 200,3 miliardy KRW (3,2 miliardy Kč/136 milionů EUR). Ziskovost se zlepšila díky efektivnímu řízení provozních nákladů prostřednictvím lepšího předpovídání poptávky. Navzdory nižší celosvětové poptávce po televizorech, způsobené primárně náročnými ekonomickými podmínkami v Evropě, zaznamenala společnost zvýšený prodej obsahu a služeb založených na platformě webOS, která je dostupná na chytrých televizorech LG, a zároveň posílila konkurenceschopnost provozu. Očekává se, že uvedení prémiových produktů v roce 2023, v čele s inovativními produkty jako jsou nové modely televizorů LG OLED evo, udrží konkurenční výhodu společnosti LG Home Entertainment. Zároveň se očekává, že globální uvedení tzv. lifestyle obrazovek, které přináší odlišné designy a funkce, podpoří prodeje a posílí trh prémiových televizorů. V letošním roce bude také na trh ve více než 40 zemích uveden televizor LG OLED Objet Collection Posé.

Společnost LG Vehicle Component Solutions dosáhla za první čtvrtletí tržeb v hodnotě 2,39 bilionu KRW (38,1 miliard Kč/1,6 miliardy EUR) s provozním ziskem 54 miliard KRW (862 milionů Kč/36,7 milionů EUR). Tato obchodní jednotka zaznamenala v prvním kvartálu 2023 vůbec nejvyšší tržby. Pokračující dynamika ziskovosti z loňského čtvrtého čtvrtletí a neustálé úsilí o posílení globálního dodavatelského řetězce vedlo v prvním čtvrtletí k dalšímu zvýšení ziskovosti, a to díky dosažení hodnoty nahromaděných objednávek na autodíly ve výši 80 bilionů KRW (1,2 bilionu Kč/54,3 miliardy EUR). Navzdory nejistotám ovlivňujícím celosvětový automobilový průmysl se předpokládá nárůst poptávky po elektromobilech. Společnost LG Vehicle component Solutions si udrží svou konkurenční výhodu na základě stabilního portfolia složeného z informačních a zábavních systémů pro automobily, e-Powertrain, světlometů a specifických řešení.

Společnost LG Business Solutions zaznamenala lepší tržby za první čtvrtletí ve výši 1,48 bilionu KRW (23,6 miliard Kč/1 miliarda EUR) s provozním ziskem 65,7 miliard KRW (1,04 miliardy Kč/44,6 milionů EUR). Stabilní růst je poháněn proaktivní reakcí na akademickou sezónní poptávku s konkurenceschopnými produkty včetně nových notebooků LG Ultraslim. Zlepšila se také konkurenceschopnost produktů a provozní efektivita. Společnost se plánuje zaměřit na rozšíření svého podnikání v oblasti IT zobrazovací techniky pomocí přizpůsobitelných řešení a zjišťování potenciální poptávky zákazníků. Společnost také plánuje urychlit vývoj nových obchodních segmentů, zejména v Jižní Koreji. Nové produkty jako jsou roboti (LG Future Park v Gumi) a nabíječky elektromobilů (LG Digital Park v Pyeongtaeku) budou plně integrovány do výrobních systémů společnosti LG.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0