Alza loni utržila 45 miliard korun a obsloužila 5,2 milionu zákazníků

DomůByznys

Alza loni utržila 45 miliard korun a obsloužila 5,2 milionu zákazníků

Alza.cz dnes oznámila hospodářské výsledky loňského roku. Největší český e-shop loni dosáhl obratu téměř 45 miliard korun a rostl o 20 %. Za rok obsloužil 5,25 milionů zákazníků, pro které vyřídil 17,9 milionů objednávek.

Michal Krčmář v Brašnářství Tlustý povede e-commerce, přichází z Alzy
Alza měla pravdu. Zákaz prodeje o svátku se podle soudu netýká výdejen e-shopů
Alza.cz otevře první logistické centrum v Maďarsku
Výdej není prodej. Nejvyšší správní soud se zastal Alza.cz proti ČOI

Alza.cz dnes oznámila hospodářské výsledky loňského roku. Největší český e-shop loni dosáhl obratu téměř 45 miliard korun a rostl o 20 %. Za rok obsloužil 5,25 milionů zákazníků, pro které vyřídil 17,9 milionů objednávek.

Firma zúročila celoroční zaměření na kvalitu poskytovaných služeb, rozvoj vlastních značek, masivní investice do budování otevřené platformy AlzaBoxů a posilování přítomnosti na zahraničních trzích.

Alza.cz uzavřela loňský rok podle předběžných výsledků s obratem ve výši 44,98 miliard korun. To představuje 20% meziroční růst, kdy e-shop zvýšil svůj celkový obrat za všechny trhy o 7,6 miliardy korun.

„Celý rok jsme se v souladu s naší misí soustředili na to, abychom ještě více zkvalitnili prozákaznické služby, a to ve všech oblastech našeho působení,“ říká Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz. Znamenalo to také růst interních týmů, a to jak jejich rozšíření, tak vzdělávání a  rozvoj stávajících zaměstnanců. Jejich počet v loňském roce dosáhl díky 800 nováčků téměř čtyř tisíc. Právě možnost osobního růstu a zapojení do inovativních projektů podložená stabilitou společnosti patří mezi důvody, které každoročně vedou k jejímu umístění na předních místech v zaměstnavatelských průzkumech.

„Naší ambicí je neustále posouvat očekávání zaměstnanců i zákazníků, a pak je bezezbytku naplnit. Proto jsme napříč všemi týmy zaváděli změny vedoucí například ke zkrácení doby dodání objednávky o 5 hodin,“ dodává Havryluk. To se Alze podařilo i při rostoucím počtu zákazníků, kterých na e-shopu loni nakoupilo 5,25 milionů, a počtu objednávek, který se zvýšil o 27 % na 17,9 milionů.

„Důvěru zákazníků v Alzu ilustruje dlouhodobě rostoucí podíl objednávek placených kartou online na e-shopu. Již druhým rokem se jedná o nejčastější platební metodu se 47% podílem,“ uvádí Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz a dodává: „Zákazníkům vycházíme vstříc i před samotným nákupem. Například jako jediní transparentně uvádíme, jak je daný produkt reklamovaný. Věříme, že díky otevřenému sdílení informací důvěra v náš e-shop dále posílí.“

Zákazníci věří i privátním značkám společnosti, které již kromě elektroniky nabízejí například domácí potřeby, sušené plody nebo vybavení pro volný čas. Firma jich ve svém portfoliu nabízí již 18 a jejich prodeje se v loňském roce zdvojnásobily. Rodina privátních značek Alza se tak stala jedním z nových „miliardových“ zbožových segmentů.

Rok 2021 je možné označit za rok AlzaBoxů. Alza jejich počet více než zdvojnásobila a v ČR, SR a Maďarsku jich provozuje téměř 1800. AlzaBoxy výrazně přispěly ke zrychlení dodání zboží a jejich přínos se nejvýrazněji projevil v předvánoční sezoně. Poslední týden před Vánocemi je zákazníci zvolili pro doručení 43 % objednávek. Za celý rok je vyzkoušely přes 2 miliony zákazníků, které si z nich vyzvedly 13 milionů kusů zboží.

K výraznému růstu společnosti přispělo posílení zahraničních aktivit. Evropský byznys Alzy, mimo ČR a SR, za loňský rok vyrostl o 36 % a za poslední dva roky se jeho obrat zdvojnásobil. Například tržby v Německu se více než ztrojnásobily a Alza.de se stala nejrychleji rostoucím e-shopem s elektronikou na tamějším trhu.

Rekordy roku

Za loňský rok překonalo 19 zbožových segmentů miliardový obrat. Nově se mezi ně zařadily PC sestavy, monitory a privátní značky Alza. Obrat sekce gamingu překonal 4 miliardy. Společně s malými domácími spotřebiči, mobilními telefony, notebooky a příslušenstvím tak patří mezi obratově největší segmenty v Alze. Segmenty s nejrychlejším tempem růstu byly auto-moto, kancelářské potřeby, konzole a hry, PC sestavy, sortiment pro domácí mazlíčky a chytrá domácnost. Mezi nejprodávanější druhy zboží se probojovaly knihy a LEGO, první desítka tak již není čistě doménou elektroniky a IT. Čtyři z deseti nejprodávanějších položek loňského roku pak tvoří různé druhy respirátorů, těch se loni v Alze prodalo společně s rouškami 4,3 milionu kusů.

Nejvyšší denní obrat e-shop loni zaznamenal 13. prosince, kdy zpracoval 130 tisíc objednávek ve výši 315 milionů korun. Během vánoční špičky, která loni trvala dva týdny, Alza sedmkrát překonala denní obratový rekord z roku 2020 a zpracovala více než 1,5 milionu objednávek v hodnotě atakující 4 miliardy korun.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0