Technologie, které jsou spojené se správou financí, si vyzkoušelo již 69 procent Čechů.
Technologie, které jsou spojené se správou financí, si vyzkoušelo již 69 procent Čechů. Oproti loňskému roku vzrostl především počet pravidelných uživatelů. Aktuálně jich je více než 40 %.
Z části tomuto růstu napomohla situace spojená s onemocněním covid-19, která přiměla k širšímu či intenzivnějšímu využívání technologií téměř pětinu lidí. Technologie spojené s financemi nejčastěji lidé využívají k vyřizování plateb a transakcí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 525 respondenty.
S koronakrizí přibylo pravidelných uživatelů
Výsledky průzkumu ukazují, že se počet lidí, kteří využívají určitou technologii spojenou se správou financí, ať už se jedná o internetové bankovnictví, finanční aplikace nebo online podpis, příliš nezměnil. V současné době je to 69 % dotazovaných. Znovu však vzrostl podíl Čechů, kteří technologie využívají pravidelně.
Letošní výsledky ukazují, že pravidelně využívá technologie 41% dotazovaných, zatímco v roce 2020 se jednalo o 34 % lidí a v roce 2019 pouze o 26 % respondentů. Skokově vzrostlo využívání finančních technologií mladými lidmi do 26 let. Pravidelně je nyní využívá téměř 60 % respondentů, zatímco v loňském roce to bylo 37 %. Pouze necelá desetina uvádí, že si tyto technologie nikdy nevyzkoušela.
“Značný podíl na tomto výsledku má koronakrize, která na jedné straně výrazně napomohla vývoji digitalizace ve finančním sektoru, na straně druhé díky více či méně nucené izolaci přiměla lidi vyřizovat finanční agendu nebo nákupy z domova. 18 % dotazovaných tak uvádí, že začali finanční technologie využívat více nebo častěji, někteří si vyzkoušeli technologie spojené se správou financí úplně poprvé,” říká Milan Bouda, marketingový ředitel společnosti Cofidis.
Platby a transakce stále na špici
Nejčastěji lidé, stejně jako v předchozích letech, využívali technologie spojené se správou financí k vyřizování plateb a transakcí. Z tohoto důvodu je využilo 84 % Čechů, 41 % posloužily finanční technologie k nákupu či srovnávání cen. Necelá čtvrtina prostřednictvím technologií spravovala rozpočet a porovnávala příjmy a výdaje.
„Finanční společnosti dlouhodobě pracují na tom, aby svým zákazníkům nabídly co nejjednodušší a uživatelsky přívětivé technologie, které pro ně budou také zdrojem potřebných informací. Díky tomu mohou lidé spravovat většinu finančních záležitostí z pohodlí domova, ať už se jedná o porovnání nabídek nebo online pořízení finančního produktu. Sjednat si takto úvěr je pak možné v rámci několika minut,“ dodává závěrem Milan Bouda.
KOMENTÁŘE