Dvě třetiny Čechů hledají diagnózu online na Googlu

DomůLidé

Dvě třetiny Čechů hledají diagnózu online na Googlu

Podle průzkumu Mutumutu dvě třetiny Čechů hledají diagnózu online na vyhledávačích.

Novým CFO společnosti FinGO se stal Petr Hýža
10 nejčastěji detekovaných kybernetických hrozeb za rok 2020
Kyber útoky na Windows: Nutnost instalovat aktualizaci systému
Seznam spouští placenou službu Seznam Premium pro sledování videa bez reklam

Kam Češi chodí se svými zdravotními problémy? Na internet. Vyplývá to z průzkumu agentury EMA data pro online životní pojištění Mutumutu.

Až dvě třetiny Čechů hledají diagnózu online. To, jak česká společnost postupuje při zdravotních problémech a jaké komunikační kanály volí, ovlivnila i pandemie.

Pro více než čtvrtinu Čechů (26 %) je internetový vyhledávač tím prvním, kdo se o jejich zdravotním problému dozví. Skoro polovina (48 %) respondentů navíc uvedla, že už někdy svou diagnózu a léčbu na základě informací z internetu stanovila, aniž by pak věc konzultovala s lékařem. 29 % to dokonce dělá opakovaně.

„Je samozřejmě otázka, kolika lidem se spolehnutí čistě jen na doktora Google nevyplatilo. Je jasné, že lidé rádi šetří čas a svou energii, přesto by měli pamatovat na to, že například preventivní prohlídku jim Google neudělá,” říká Jindřich Lenz, zakladatel a šéf online životního pojištění Mutumutu, které je zadavatelem průzkumu.

Necelá čtvrtina (23 %) dotazovaných uvedla, že příčinu svých zdravotních problémů hledá online proto, aby nechodila k lékaři zbytečně. 59 % Čechům totiž na osobní návštěvě lékaře vadí čekání ve frontách. 14 % také uvedlo, že od osobní návštěvy v ordinaci je odrazuje riziko nákazy.

Telemedicína se během pandemie neprosadila

Právě pandemie koronaviru může být důvodem, proč se Češi se svými zdravotními neduhy obracejí nejen na lékaře. 16 % dotazovaných k lékaři kvůli pandemii nešlo, 35 % jich lékaři v první řadě telefonuje. 36 % respondentů také uvedlo, že v době pandemie odložilo nebo zcela promeškalo preventivní prohlídku. Ve valné většině případů ji nahradili telefonátem. Videohovor využili pouze tři z účastníků průzkumu.

„Pandemie koronaviru, která nutila zůstávat lidi doma a omezovat návštěvu lékařů, mohla být jedním z hlavních impulsů pro rozvoj telemedicíny,” říká šéf online pojištění Mutumutu Jindřich Lenz. „Bohužel zatím to nevypadá, že by se lékařům i pacientům podařilo této příležitosti chopit. Místo toho se pak lidé naučili důvěřovat více či méně důvěryhodným internetovým poradnám a zdrojům,” dodává Lenz.

Konzultaci s lékařem pomocí videohovoru dosud zažila pouze necelá 2 % dotazovaných. Stejně tak pouze hrstka lidí využila online aplikace a lékařské poradny určené k odborným zdravotním konzultacím. Na otázku, jaký je preferovaný způsob komunikace s lékařem 71 % respondentů uvedlo osobní návštěvu, 14 % telefonát, 5 % email a pouhá 4 % videohovor. Přes 6 % dotazovaných bylo pro speciální telemedicínskou aplikace pro mobil nebo počítač.

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 1