Tržby Seznamu v roce 2020 atakovaly hranici 5 miliard

DomůByznys

Tržby Seznamu v roce 2020 atakovaly hranici 5 miliard

Tržby Seznamu v loňském roce dosáhly hranice bezmála 5 miliard korun.

Podvodné inzeráty na Sbazar.cz cílí na získaní celého zůstatku na vašem bankovním účtu
Mapy.cz mají nové panoramatické snímky
Lidé na domovské stránce Seznam.cz stráví denně kolem dvaceti minut
Seznam.cz: Češi na internetu řeší vytápění, hledají krbová kamna a pelety

Celkové tržby společnosti Seznam.cz činily v loňském roce 4,946 miliard korun, což je v meziročním srovnání nárůst o 5,5 procent.

Česká internetová jednička vykázala za rok 2020 EBIT ve výši necelých 1,6 miliardy korun, o téměř 180 milionů korun více než za rok 2019. Seznamu se dařilo s návštěvností domovské stránky, ve srovnání s trhem významně rostla i služba Zboží.cz. Mapy.cz nasadily dopravní navigaci včetně kompletních informací o silniční dopravě a Vyhledávání meziročně vyrostlo o šest procent.

„Stejně jako spousta firem i Seznam se loni v březnu obával toho, co přijde. Pandemický rok ale přinesl velký zájem uživatelů o aktuální a důvěryhodné informace, které nacházeli právě na naší domovské stránce. To se promítlo do její návštěvnosti a zvýšené konzumace nejen našeho vlastního zpravodajského obsahu, ale i článků našich partnerů ve feedu. Díky nasazení obchodního týmu jsme dokázali reagovat na změny ve výši a složení inzertních investic našich klientů, což nám umožnilo splnit ambiciózně nastavený finanční plán,“ komentuje podařený rok Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz, a připomíná, že během pandemie rozdal Seznam více než sto milionů korun v rámci akce Nenecháme vás v tom, čímž pomohl znovu nastartovat reklamní byznys vybraných inzerentů.

Jednou ze zásadních změn, které koronavirová krize přinesla, byl přesun uživatelů a jejich aktivity do online prostředí. „Není proto divu, že naše služba Zboží.cz meziročně zvýšila nejen svou návštěvnost, a to na tři miliony reálných uživatelů měsíčně, ale v porovnání s předchozím rokem rostla ve výnosech ještě rychleji než celý e-commerce trh, a to o 35 %,“ doplňuje Zima a dodává, že je to pro Seznam příležitost vyčlenit celou e-commerce oblast do samostatné produktové divize: „Aktuálně hledáme jejího ředitele a máme velké ambice. V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům.“

Kromě obsahových a e-commerce služeb se dařilo i aplikaci Mapy.cz, která se zapojila do boje s koronavirovou pandemií a možnost sdílení polohy jí přinesla okolo půl milionu zcela nových uživatelů. Nasadila také aktuální dopravní informace do své navigace. Nezahálelo ani Vyhledávání, které meziročně vykázalo 6% nárůst návštěvnosti. Na podzim spustil Seznam.cz na svých obsahových službách nový diskuzní modul. „Díky němu máme v diskuzích každý den přes 800 000 lidí. Tři měsíce po startu jsme hladce překročili hranici 50 000 příspěvků denně a rosteme dál. Patříme k jedné z nejpoužívanějších tuzemských diskuzních platforem, a jsme dokonce větší než český Twitter,“ komentuje Pavel Zima.

Technologické výzvy i podpora monetizace partnerského obsahu

V letošním roce se Seznam.cz zaměří na rozšíření video a audioobsahu na svých službách. Kromě vlastní tvorby chce být monetizační platformou nejen pro videotvůrce (v podobě videoportálu www.stream.cz), ale i tvůrce podcastů. Pro ty chystá zcela nový distribuční kanál. Autorům psaných článků pak umožní publikovat jejich texty na domovské stránce a podobně jako vydavatelům ve feedu jim nabídne podíl z reklamy, která se na jejich obsahu zobrazí.

Posilovat bude česká internetová jednička i v technologické oblasti. Do přirozeného vyhledávání zkraje roku nasadila největší změnu v technologii za posledních 10 let – hledání pomocí významových vektorů. Aktuálně se připravuje na omezení využívání cookies třetích stran, kdy možnost přihlášení přes Seznam Účet nabízí nejen na vlastních službách, ale i celému tuzemskému trhu.

Partnerům zpřístupnila web vyvojari.seznam.cz, kde jsou volně k dispozici seznamácká technologická řešení, a chystá významné vylepšení vybraných služeb a jejich funkcí. Seznam Prohlížeč se tak například dočká nového překladače a Sport.cz zásadního redesignu. K tomu připravuje výstavbu svého druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které by do dvou let mělo stát v Benátkách nad Jizerou.

Zdroj: Blog Seznam.cz

KOMENTÁŘE

WORDPRESS: 0
DISKUZE 0